LIVRO DA VIDA - COMO SER SALVO EM CRISTO?
Caríssimo,
Você se considera um pecador?
Ou você se considera um salvo, com o nome inscrito no livro da vida ?
Talvez esta pergunta tenha lhe causado incômodo, desconforto ou até mesmo certa dúvida.
Poucos são os que fazem esta autoanálise e chegam a uma resposta.
E, muitas vezes, aquele que hoje se acha ser um salvo, amanhã já se acha um pecador, perdido na impiedade, amarrado à segunda morte por ter cometido novamente aquele pecado do qual tem fugido insistentemente.
Entenderam a situação?
Vamos exemplificar:
Anteontem eu estava ligado no trono de Deus, me sentindo bem, pois não briguei em casa, não discuti com a família, não falei palavrão, não fiz nada de errado, então eu me achava um filho de Deus, salvo e com lugar garantido no céu.
Mas, ontem eu me descuidei e pequei, repeti uma vez mais um erro que eu havia prometido a Jesus não repetir e, no corre-corre do dia a dia, nem tive tempo de ir à igreja, nem pude falar com meu pastor para que ele orasse por mim.
Então, hoje eu me sinto um pecador, condenado ao fogo do inferno...
Esse tipo de dúvida traz desconforto em muita gente que frequenta igrejas. A consciência pesada, o sentimento de culpa, a acusação em si mesmo de ser um pecador sem esperança de vitória.
O cristão verdadeiro,(ligado no trono do altíssimo Pai eterno, que vive em comunhão com o Espírito Santo, sempre obediente à Palavra e os ensinamentos de Jesus Cristo), não pode ter este tipo de sentimento, esta fraqueza espiritual.
Quem é religioso, vive cheio de dúvidas, mas quem é cristão, tem certeza de seus atos e de sua fé.
Quem acredita em Deus, porque já ouviu falar, mas não lê a bíblia e desconhece o evangelho, este sempre se achará um pecador, um condenado sem salvação, um fraco diante dos pecados do mundo.
-------------------------------------------------------------------------------------------
O importante é o que o meu Deus pensa de mim
A minha vida está guardada no Senhor
Me lembro muito bem de onde Ele me tirou
Um projeto falido que Ele investiu
A construção da minha história Ele assumiu
Na galeria dos vencedores
Reservou pra mim um lugar
Vitórias e conquistas me fez alcançar
Mas, o meu troféu será lá no céu
O abraçar
No resumo da minha história O encontrar
O Maior Troféu é no Livro da Vida
Saber que o meu nome está escrito lá
E quando os portais da glória se abrirem
Tera certeza que Deus irá me chamar
O maior troféu é saber que um dia
No coral celeste eu irei cantar
Na eternidade será só o começo
Quando o meu Mestre eu abraçar
Aleluia... Aleluia
Para sempre: Santo, Santo, eu irei cantar
Aleluia... Aleluia
Para sempre: Santo, Santo, eu irei cantar
Aleluia... Aleluia
Para sempre: Santo, Santo, eu irei cantar
Aleluia... Aleluia
Para sempre: Santo, Santo, eu irei cantar
Como mudar a atitude mental, tornando-se espiritualmente forte e cheio da certeza da salvação?
Primeiro, devemos reconhecer nossa fraqueza e nossa dependência em Deus, temos que ter essa postura mental e espiritual de quem se sabe imperfeito e grande pecador.
A Palavra de Deus nos diz que somos todos pecadores e que aquele que se disser sem pecados estará mentindo.
1 JOÃO 1 : 8Se dissermos que não temos pecado, enganamo-nos a nós mesmos, e não há verdade em nós.
E
ROMANOS
3 : 9Pois quê? Somos nós mais excelentes? De maneira nenhuma, pois já dantes demonstramos que, tanto judeus como gregos, todos estão debaixo do pecado;
3 : 10Como está escrito: Não há um justo, nem um sequer.
3 : 23Porque todos pecaram e destituídos estão da glória de Deus;
Então, para termos uma postura firme diante deste mundo de ilusões e trevas que nos cerca, devemos entender que realmente, todos somos pecadores, que não tem ninguém que seja perfeito ao nosso redor. Todos, indistintamente, seja clérigo, seja celibatário, seja ministro de Deus, seja catedrático, seja bacharel, seja um grande sábio, sem exceção, todos são pecadores.
Isso significa que não devemos ter um sentimento de inferioridade diante dos outros seres humanos, pois ninguém é melhor que o outro diante de Deus.
Deus nos vê a todos como seres que pecam e que indistintamente estão alijados da sua glória.
Segundo, devemos ter a certeza que Deus não faz acepção de pessoas.
1 JOÃO 1 : 5E esta é a mensagem que dele ouvimos, e vos anunciamos: que Deus é luz, e não há nele trevas nenhumas.
Deus não vai separar a humanidade em clãs, em castas ou em camadas sociais, não vai beneficiar ou prejudicar ninguém fora de seus juízos e estes são para todos, sem exceção.
Deus é justo, perfeito e eterno. Deus vê o interior das pessoas e não sua aparência ou seu discurso ou suas obras externas.
Então, tenha esta certeza, ninguém consegue enganar ou subornar Deus para alcançar sua salvação. Deus estabeleceu regras, Deus exige de todos santidade, Deus nos legou sua Lei, com a qual julgará a todos indistintamente.
Está bem claro em sua Lei que o salário do pecado é a morte. Então, devemos entender que não há um homem sequer que consiga se justificar diante de Deus, seja pelas suas obras, seja pelo seu coração bondoso, seja pela caridade, seja pelo que for. O homem é um pecador e não pode salvar-se a si mesmo.
Esta certeza é o que causa terror na alma dos incrédulos e dos ímpios.
Eles sentem, instintivamente que ao morrer encontrarão o castigo de Deus e a morte definitiva, a segunda morte que é a morte espiritual.
Isso significa que toda a humanidade perecerá no lago de fogo ardente, onde só há trevas, sofrimento eterno, ranger de dentes e onde o verme não morre?
NÃO, NÃO FUNCIONA ASSIM A JUSTIÇA DE DEUS.
1 João (1JO) 4 : 9Nisto se manifesta o amor de Deus para conosco: que Deus enviou seu Filho unigênito ao mundo, para que por ele vivamos.
DEUS É MISERICORDIOSO E LONGÂNIME, E DEU A TODA SUA CRIAÇÃO A OPORTUNIDADE DO PERDÃO DE SEUS PECADOS, DA SALVAÇÃO DE SUAS ALMAS, PELA RECONCILIAÇÃO ATRAVÉS DO SACRIFÍCIO DE JESUS CRISTO NA CRUZ DO CALVÁRIO E DE SEU SANGUE INOCENTE DERRAMADO NO MADEIRO.
1 João (1JO)
1: 7Mas, se andarmos na luz, como ele na luz está, temos comunhão uns com os outros, e o sangue de Jesus Cristo, seu Filho, nos purifica de todo o pecado.
Terceiro, devemos conhecer nosso Deus e nosso salvador. Devemos ler as sagradas escrituras, principalmente as boas novas, que são o evangelho de nosso amado e eterno mestre Jesus Cristo.
Deus é o criador de tudo o que existe, visível e invisível, tangível e intangível, Ele não tem início nem terá fim, eterno ele é.
Deus é Pai, Jeová, o grande EuSou, o Senhor dos Exércitos do Antigo Testamento.
Deus é Filho, Jesus, o Cristo, o cordeiro de Deus, o que tira os pecados do mundo. O redentor e Salvador. O caminho, a verdade e a vida.
Deus é Espírito Santo, o espírito Consolador que está conosco todo o tempo, que age nas pessoas mostrando quando estão pecando e incomodando-as para que se arrependam e digam não aos pecados. O Deus que nos enche de unção, com fogo e força. O Deus que nos dá os dons do Espírito, Deus que faz morada em nossos corações, desde que o deixemos entrar estando com uma alma desejosa de purificação e santidade.
São três deuses? Não, um só Deus, em três personificações ( assim como a água pode ser vapor, gelo ou líquido, Deus pode ser Pai, Filho e Espírito Santo).
Nosso Deus é Justo, Santo, Eterno, Perfeito, imutável e fiel.
Quarto, temos que ter a certeza absoluta que somente Jesus Cristo perdoa os pecados e que somente Ele Salva e nos pode conduzir ao reino dos céus. Devemos crer firmemente que todo aquele que aceita Jesus Cristo como seu único e suficiente salvador deu o passo decisivo para alcançar a salvação eterna.
Que, como homens e mulheres de carne e osso, estamos sujeitos a falhar e pecar, mas que temos um advogado fiel, capaz de nos perdoar e nos justificar no dia do juízo final.
Temos que buscar viver em santidade, separados do pecado e unido em Cristo, observando sua Palavra e sendo obedientes.
Temos que nos batizar nas águas, deixando morrer o pecado, repudiando-o e nascendo nova criatura, agora cheia do Espírito.
Devemos seguir os passos de Cristo, vivendo na fé, na obediência, na fidelidade.
Devemos buscar nossa purificação e santificação, sendo obedientes, cheios do Espírito Santo, vigiando e orando constantemente.
Orar não por medo da condenação ao inferno, mas com autoridade, repudiando o pecado e intercedendo pelos pecadores e por aqueles que não conhecem ainda nosso Salvador, nosso eterno mestre Jesus Cristo.
Como cristãos e imitadores de Cristo, temos que ter autoridade, diante de Deus humildade e obediência, diante do mundo, autoridade de filho de Deus, de profeta de Deus, de pregador das boas novas, de missionários de Jesus.
Como Cristãos, devemos viver em AMOR, PERDÃO AO PRÓXIMO, OBEDIÊNCIA, SANTIDADE, FIDELIDADE E COMUNHÃO.
Ouça e obedeça ao nosso Senhor,
CONCLUSÃO
Below, the message in English, with literal translation.
Very expensive,
Do you consider yourself a sinner?
Or do you consider yourself saved, with your name inscribed in the book of life?
Perhaps this question has caused you discomfort, discomfort or even a certain doubt.
Few are the ones who do this self-analysis and arrive at an answer.
And, many times, the one who today thinks himself to be saved, tomorrow he finds himself a sinner, lost in impiety, tied to the second death for having committed again that sin from which he has persistently fled.
Did you understand the situation?
Let's exemplify:
The day before yesterday I was connected to the throne of God, feeling good, because I didn't fight at home, I didn't argue with the family, I didn't say bad words, I didn't do anything wrong, so I thought I was a child of God, saved and with a guaranteed place in the world. sky.
But yesterday I was careless and I sinned, I repeated once more a mistake that I had promised Jesus not to repeat and, in the hustle and bustle of everyday life, I didn't even have time to go to church, nor could I talk to my pastor so that he would pray for me.
So today I feel like a sinner, condemned to hellfire...
This kind of doubt makes many churchgoers uncomfortable. The guilty conscience, the feeling of guilt, the accusation in himself of being a sinner without hope of victory.
The true Christian, (bound on the throne of the most high eternal Father, who lives in communion with the Holy Spirit, always obedient to the Word and teachings of Jesus Christ), cannot have this kind of feeling, this spiritual weakness.
Those who are religious live full of doubts, but those who are Christians are sure of their actions and their faith.
Whoever believes in God, because he has heard about it, but does not read the Bible and does not know the gospel, he will always find himself a sinner, a condemned man without salvation, a weakling in the face of the sins of the world.
-------------------------------------------------- -----------------------------------------
play back
Letter
THE BIGGEST TROPHY
I won't care what the world says
The important thing is what my God thinks of me
My life is saved in the Lord
I remember very well where He took me from
A failed project that He invested
The construction of my story He took over
In the winners gallery
reserved a place for me
Victories and achievements made me achieve
But my trophy will be up in the sky
hug him
In the summary of my story Finding Him
The Greatest Trophy is in the Book of Life
Know that my name is written there
And when the portals of glory open
I'm sure God will call me
The biggest trophy is knowing that one day
In the celestial choir I will sing
In eternity it will be just the beginning
When my Master I embrace
Hallelujah Hallelujah
Forever: Holy, Holy, I will sing
Hallelujah Hallelujah
Forever: Holy, Holy, I will sing
Hallelujah Hallelujah
Forever: Holy, Holy, I will sing
Hallelujah Hallelujah
Forever: Holy, Holy, I will sing
-------------------------------------------------- ---------------------------------------
How to change the mental attitude, becoming spiritually strong and filled with the assurance of salvation?
First, we must recognize our weakness and our dependence on God, we must have this mental and spiritual posture of someone who knows himself to be imperfect and a great sinner.
The Word of God tells us that we are all sinners and that anyone who claims to be sinless is lying.
1 JOHN 1: 8 If we say that we have no sin, we deceive ourselves, and the truth is not in us.
AND
ROMANS
3:9 Well what? Are we more excellent? Not at all, for we have already shown that both Jews and Greeks are under sin;
3:10 As it is written: There is none righteous, not even one.
3:23 For all have sinned, and come short of the glory of God;
So, to have a firm stance in the face of this world of illusions and darkness that surrounds us, we must understand that really, we are all sinners, that there is no one who is perfect around us. Everyone, without distinction, whether cleric, celibate, minister of God, professor, bachelor, or great sage, without exception, all are sinners.
This means that we should not have a feeling of inferiority before other human beings, because no one is better than another before God.
God sees us all as beings who sin and who are indistinguishable from his glory.
Second, we must be sure that God is no respecter of persons.
1 JOHN 1 : 5 And this is the message which we have heard from him, and proclaim to you: that God is light, and in him is no darkness at all.
God will not separate mankind into clans, castes or social strata, he will not benefit or harm anyone outside of his judgments and these are for everyone without exception.
God is just, perfect and eternal. God sees the inside of people and not their appearance or their speech or their external works.
So, rest assured, no one can deceive or bribe God to achieve their salvation. God has established rules, God demands holiness from everyone, God has bequeathed us his Law, by which he will judge everyone indistinctly.
It is very clear in your Law that the wages of sin is death. So, we must understand that there is not a single man who can justify himself before God, whether by his works, whether by his kind heart, whether by charity, or whatever. Man is a sinner and cannot save himself.
This certainty is what strikes terror in the souls of unbelievers and the ungodly.
They instinctively feel that when they die they will meet God's punishment and definitive death, the second death which is spiritual death.
Does this mean that all mankind will perish in the lake of burning fire, where there is only darkness, eternal suffering, gnashing of teeth and where the worm does not die?
NO, THE JUSTICE OF GOD DOESN'T WORK LIKE THAT.
1 John (1JO) 4 : 9 Herein is manifested the love of God toward us, that God sent his only begotten Son into the world, that we might live through him.
GOD IS MERCY AND LONG-LOOKING, AND HAS GIVEN ALL HIS CREATION THE OPPORTUNITY TO FORGIVEN THEIR SINS, SALVATION OF THEIR SOULS, FOR RECONCILIATION THROUGH THE SACRIFICE OF JESUS CHRIST ON THE CROSS OF CALVARY AND HIS INNOCENT BLOOD SPILLED ON THE WOOD.
1 John 1:7 But if we walk in the light, as he is in the light, we have fellowship with one another, and the blood of Jesus Christ, his Son, cleanses us from all sin.
Third, we must know our God and our savior. We must read the holy scriptures, especially the good news, which is the gospel of our beloved and eternal master Jesus Christ.
God is the creator of all that exists, visible and invisible, tangible and intangible, he has no beginning and no end, eternal he is.
God is Father, Jehovah, the great I Am, the Lord of Hosts of the Old Testament.
God is the Son, Jesus the Christ, the Lamb of God, the one who takes away the sins of the world. The Redeemer and Savior. The way, the truth and the life.
God is the Holy Spirit, the Comforting Spirit who is with us all the time, who works in people showing them when they are sinning and bothering them to repent and say no to sins. The God who fills us with anointing, with fire and strength. The God who gives us the gifts of the Spirit, the God who makes his home in our hearts, as long as we let him in with a soul desiring purification and holiness.
Are there three gods? No, one God, in three personifications (just as water can be steam, ice or liquid, God can be Father, Son and Holy Spirit).
Our God is Just, Holy, Eternal, Perfect, Immutable and Faithful.
Fourth, we must be absolutely sure that only Jesus Christ forgives sins and that only He saves and can lead us into the kingdom of heaven. We must firmly believe that everyone who accepts Jesus Christ as his only and sufficient savior has taken the decisive step towards eternal salvation.
That, as flesh and blood men and women, we are liable to fail and sin, but that we have a faithful advocate, able to forgive and justify us in the day of judgment.
We must seek to live in holiness, separated from sin and united in Christ, observing His Word and being obedient.
We have to be baptized in water, letting sin die, repudiating it and being born a new creature, now filled with the Spirit.
We must follow in the footsteps of Christ, living in faith, in obedience, in faithfulness.
We must seek our purification and sanctification, being obedient, filled with the Holy Spirit, constantly watching and praying.
Pray not out of fear of condemnation to hell, but with authority, repudiating sin and interceding for sinners and for those who do not yet know our Savior, our eternal master Jesus Christ.
As Christians and imitators of Christ, we must have authority, before God, humility and obedience, before the world, the authority of a child of God, a prophet of God, a preacher of the good news, missionaries of Jesus.
As Christians, we must live in LOVE, FORGIVENESS, OBEDIENCE, HOLINESS, FAITHFULNESS AND COMMUNION.
Hear and obey our Lord,
MATTHEW 22:37 And Jesus said unto him, Thou shalt love the Lord thy God with all thy heart, and with all thy soul, and with all thy mind.
22:38 This is the first and great commandment.
22:39 And the second, like it, is, Thou shalt love thy neighbor as thyself.
22:40 On these two commandments hang all the law and the prophets.
CONCLUSION
We can, then, after this dissertation that the Holy Spirit inspired, affirm that following these steps, the believer will be strong, filled with the Spirit of God, confident and aware of his obligations before God and his acquired rights through his acceptance of Christ as Savior. Eternal.
God wants our salvation, he wants us in his eternal kingdom and, as a Father, he cares for and guides each of his sons and daughters. No one can be just, but God can justify us, we cannot be pure, but God can purify us.
ISAIAH 48:10 - Behold, I have purified you, but not as silver; I chose you in the furnace of affliction.
We have yet to know, that God proves us, for our purification. So, when you are passing through a desert, don't murmur, thank God for the opportunity to become better and closer to Jesus Christ.
And, especially, when any brother is going through difficulties or afflictions, do not judge him as a sinner being punished by God, but as a beloved son that God is purifying.
Peace of the Lord,
Geraldo de Deus Virtual Missionary 2014 August, 06
Comments
Post a Comment